TZ: Z historického znaku k pozitivnímu symbolu 30. 5. 2017

TZ: Z historického znaku k pozitivnímu symbolu

Komunikativní,  moderní, jednoduše reprodukovatelné a se zcela novým typem písma. Tak by  popsal odborník nové logo skupiny Cylinders Holding. Sami autoři Aleš  Najbrt, Bohumil Vašák a Ondřej Kahánek ale nic nenamítají proti  zjednodušení, že se historické logo z roku 1828, které v tomto  tisíciletí poněkud odkazovalo do minulosti, jejich zásahem stalo skoro  až grafickým úsměvem, jaký dnes běžně přidáváme k povzbudivým zprávám.


Vytvořit nové logo a zachovat veškerou úctu k historii není nic  jednoduchého. Navíc vše musí být mezinárodně srozumitelné a budit emoce.  Značka, která v nikom nic nevyvolává, je k ničemu. Z tohoto zadání a z  vědomí souvislostí o oddělení skupiny Cylinders Holding od původního  strojírenského označení Vítkovice Machinery Group, vyšli špičkoví  odborníci grafického studia Najbrt a navrhli novou podobu značky, se  kterou by se měla postupně seznámit celá klientela ocelových lahví a  nádob napříč světem. „Ta pozitivní emoce úsměvu, která vznikla otevřením  písmene V do šířky a nahrazením původního historického W, ze kterého  jsme udělali vyčištěním a zjednodušením tvaru někdejšího loga uzavřený  kruh, vůbec není na škodu,“ říká za autory Bohumil Vašák ze studia  Najbrt. Původní ostrý tvar, který pro laiky evokoval podobu starého muže  s plnovousem, se podle autorů nového loga Cylinders Holding nehodil ani  k modernímu marketingu, ani ke grácii produktů – lahví s ladnými  zaoblenými tvary a hladkým povrchem. Aleš Najbrt, Bohumil Vašák a Ondřej  Kahánek hledali průnik mezi přesným opracováním lahví, technologiemi  pro současnost (CNG, vodík a podobně) a historií. Výsledek je hezký a  chytrý současně. Inspirace totiž přišla i díky jedné z nejmodernějších  technologií, kterou Cylinders Holding používá. Stačí se podívat na logo a  pak do střev ryhlokovadla, které dává lahvárenským výrobkům konkurenční  výhodu, a vše, je jasné. Přesná a jemná úprava, dokonalé tváření kovů a  k tomu úsměv, který by měl mít na tváři zákazník Cylinders Holding.  Navíc se tu povedlo spojení jedinečnosti: k novému logu nově ustavené  lahvárenské skupiny vybralo studio Najbrt zcela nový grafický typ písma.  Autor vybroušeného stylu písma se jmenuje příznačně Tomáš Brousil. A  tak nějak tedy po vzoru „nomen omen“ patří k preciznosti produkce  Cylinders Holding. Kruh se uzavírá. Oficiálně se začne logo Cylinders  Holding používat od začátku letošního června. Nové logo se objeví na  produktech, ale také na reklamních předmětech, formulářích, budovách, na  automobilech a všem, co Cylinders Holding prezentuje zákazníkům.

KONTAKT: Eva Kijonková, mediální zastoupení CYLINDERS HOLDING, tel. +420 721 857 097


Cylinders Holding a.s.
Členové skupiny Cylinders Holding a.s.
© ARSYLINE 2023
Upozornění
Zavřít
Online meeting

Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů.

Zavřít