Z historického znaku k pozitivnímu symbolu

Komunikativní, moderní, jednoduše reprodukovatelné a se zcela novým typem písma. Tak by popsal odborník nové logo skupiny Cylinders Holding. Sami autoři Aleš Najbrt, Bohumil Vašák a Ondřej Kahánek ale nic nenamítají proti zjednodušení, že se historické logo z roku 1828, které v tomto tisíciletí poněkud odkazovalo do minulosti, jejich zásahem stalo skoro až grafickým úsměvem, jaký dnes běžně přidáváme k povzbudivým zprávám.


Vytvořit nové logo a zachovat veškerou úctu k historii není nic jednoduchého. Navíc vše musí být mezinárodně srozumitelné a budit emoce. Značka, která v nikom nic nevyvolává, je k ničemu. Z tohoto zadání a z vědomí souvislostí o oddělení skupiny Cylinders Holding od původního strojírenského označení Vítkovice Machinery Group, vyšli špičkoví odborníci grafického studia Najbrt a navrhli novou podobu značky, se kterou by se měla postupně seznámit celá klientela ocelových lahví a nádob napříč světem. „Ta pozitivní emoce úsměvu, která vznikla otevřením písmene V do šířky a nahrazením původního historického W, ze kterého jsme udělali vyčištěním a zjednodušením tvaru někdejšího loga uzavřený kruh, vůbec není na škodu,“ říká za autory Bohumil Vašák ze studia Najbrt. Původní ostrý tvar, který pro laiky evokoval podobu starého muže s plnovousem, se podle autorů nového loga Cylinders Holding nehodil ani k modernímu marketingu, ani ke grácii produktů – lahví s ladnými zaoblenými tvary a hladkým povrchem. Aleš Najbrt, Bohumil Vašák a Ondřej Kahánek hledali průnik mezi přesným opracováním lahví, technologiemi pro současnost (CNG, vodík a podobně) a historií. Výsledek je hezký a chytrý současně. Inspirace totiž přišla i díky jedné z nejmodernějších technologií, kterou Cylinders Holding používá. Stačí se podívat na logo a pak do střev ryhlokovadla, které dává lahvárenským výrobkům konkurenční výhodu, a vše, je jasné. Přesná a jemná úprava, dokonalé tváření kovů a k tomu úsměv, který by měl mít na tváři zákazník Cylinders Holding. Navíc se tu povedlo spojení jedinečnosti: k novému logu nově ustavené lahvárenské skupiny vybralo studio Najbrt zcela nový grafický typ písma. Autor vybroušeného stylu písma se jmenuje příznačně Tomáš Brousil. A tak nějak tedy po vzoru „nomen omen“ patří k preciznosti produkce Cylinders Holding. Kruh se uzavírá. Oficiálně se začne logo Cylinders Holding používat od začátku letošního června. Nové logo se objeví na produktech, ale také na reklamních předmětech, formulářích, budovách, na automobilech a všem, co Cylinders Holding prezentuje zákazníkům.